Aradığınız kişiye şu an ulaşılamıyor


1980'den 2005'e popüler olmuş şarkı, reklam sloganı ya da gündelik deyişlerden seçilen 'Kendime Yeni bir Ben Lazım', 'Alsak Alsak Bedavaya Ne Alsak? ', 'Zamanı Yakalayın' 'Oha Filan Oldum! ', 'Connecting People', 'Yabancılar Giremez' ve 'Yine, Yeni, Yeniden...' gibi bölüm başlıklarıyla bu kitap, Türkiye'de son 25 yıl içerisinde gazetelere, dergilere, televizyona, radyoya ve kullanılan ürünlere yansımış çeşitli hayat tarzı temsillerini birbirleriyle ilişkilendirerek okumaya ve tartışmaya açıyor. 'Hayat tarzı' kavramı, Türkiye'de özellikle 1980'lerden sonra profesyonelleşen medya pratikleri içinde yeniden anlamlandırıldı. Giyinme, yemek yeme, iletişim kurma, eğlenme gibi tüketimle gerçekleşen gündelik etkinlikler insanları birbirinden 'ayrıştıran' temel meseleler haline geldi. Kısacası 'hayat tarzı' artık satın alınabiliyor. Ancak bir yandan da, kültür ve tüketim alanı sürekli değişen göstergelerle dolu bir mücadale alanı. Bu yüzden 'hayat tarzı' hem toplumdaki gerçek çatışmaların ve ayrımların işareti, hem de içi sürekli başka şeylerle dolup boşalan bir geçiciliğin ve değişkenliğin yüzeysel kabuğudur. Böyle bakıldığında, hayat tarzı temsilleri bize kendimizi başka bir şekilde görebileceğimiz hem çok tanıdık hem de çok yabancı bir ayna tutuyor.

Meltem Ahıska, Zafer Yenal
Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi;
İstanbul, 2006, 20 x 25 cm, 428 sayfa, Türkçe, Karton Kapak.