
1974-1979 yılları arasında Türk Sineması'nı seks filmleri furyası sarması sizce sanatçılarımızı da etkiledi mi? Bunun cevabı tabi ki evet. Argo edebiyatının sinema filmlerimize ad olması bunların bazılarının şarkı adı olmasına kadar uzanır. En çok bilinen ve hatırlanan "Civciv Çıkacak Kuş Çıkacak" ve "Haydi Bastır"dır sanırım. Türk Popu'nun en önemli isimlerinden biri olan Erol Büyükburç bile bu akımdan faydalanmaya kalkması o yıllarda bu tür akımların nasıl ticari şekle dönüşebileceğinin en güzel kanıtıdır. Hele Türk Sineması'nın önemli karakter oyuncularından biri olan Yılmaz Köksal'ın yaptığı 45’liğinde "Civciv Çıkacak Kuş Çıkacak" demesinin yanı sıra plak kapağına çıplak kadın resimleriyle süslemesi sinemada ki seks furyasının müziğe yansıması olarak görebiliriz. Her ne kadar Feri Cansel'in de 45'lik yaptığı yazılsa da hiçbir zaman karşıma çıkmadığı gibi böyle bir plak kimsede görülemedi daha ama Figen Han'ın 45'liğini plak dünyamızın en kitsch plaklarından biri olarak gösterebiliriz sanırım. "Haydi Bastır" modasının maçlardan ve seks filmlerinden dilimize yayılması sanatçıları hemen harekete geçirmişti ve bir anda etrafı "Haydi Bastır" 45'likleri kaplamıştı. Figen Han dışında Özdemir Erdoğan, Mahzar ve Fuat, Saner Plak Orkestrası, Vildan ve Amigo Babi de plak yapmışlardı. Ama bunların içinde en çok sanırım Figen Han stüdyoda yorulmuştur. Müziğin üzerine sadece seksi bir inlemeyle "Haydi Bastır" diyen başka bir şey demeyen Figen Han'a da bu yakışırdı haliyle. 1979 yılında yayılan "Ohh Ohh" modası yapılan el hareketi ile maçlardan plak dünyasına kadar uzanmıştı. "Ohh Ohh" modasını hemen şarkı haline getiren isim Nilüfer olmuştu. Şimdi eminim Nilüfer'in adını bile anmak istemediği tek plağıdır "Ohh Ohh".
60'lı yıllardan pop müziğimiz günümüze nasıl gelmiş görüyorsunuz. Film isimlerinin veya maçlardaki hareketlerin şarkılaşmaya başladığı müzikteki yozlaşma sadece bu tür plaklar için geçerli değildi. Bu türlerin dışında yer alan bazı plaklardaki garip isimlerde müzikseverlerin karşısına çıkıyordu. "Sevişiyoruz İşte" Arzu, "Günah Kadını" Taner Şener, "Bana Derler Çapkın Suzan" Suzan Avcı, "Soy Beni" Maha vs. İşte şarkıların sözlerinin değiştirilip maçlarda söylenmesinden filmlerdeki edepsiz söylemlerin şarkı olması 80'li yıllarda arabeskin patlamasıyla son bulur. 90'lar da tekrar patlayan pop müzik yine bu söylemlere dönmekte gecikmez. "Bandıra Bandıra Ye Beni", "Azıcık Ucundan Versen"e kadar gider şarkılar. Gönül Akkor'un söylediği gibi "Böyle Gelmiş Böyle Gider" bu dünya.
Hakan Eren/Bir Zamanlar